dinsdag 4 juni 2013

Mijn derde wandeling


8 min

Dit keer heb ik totaal geen zin om te lopen. Mijn knie doet namelijk pijn. Toch loop ik om 12:00 de deur uit.
Het begint ongemakkelijk met lopen, maar hoe meer ik loop des te minder pijn ik heb aan mijn knie.
De zon schijnt en de temperatuur is aangenaam. Ik loop langs het speeltuintje en een paar kinderen spelen daar. Er zijn 2 meisjes die allebei op een schommel zitten. Een jongetje glijd van de glijbaan af en komt plat op zijn gezicht terecht. Hij staat op en zegt auw, maar speelt daarna vrolijk verder.
Natuurlijk zijn de moeders in de buurt om op te letten en gezellig gaan ze door met kakelen.
Ik loop nog steeds door en zie in de verte het tweede speeltuintje, maar die is leeg, er loopt alleen een dame met een hond bij zich. De hond heeft een achterlijke grote tak in zijn bek. Wat leuk toch.
Onderweg komt een vrachtwagen langs van de meerlanden. Ah die komt de vuilnisbakken leeg maken. Er ontsnapt een geur waar ik misselijk van word. Ik loop gauw door. Die lucht wil ik niet opnieuw ruiken.
Het is alweer bijna tijd en loop richting mijn huis. Onderweg word ik nog begroet door een buurvrouw en vraagt aan mij of alles goed gaat met me.
Ik woon toch wel in een buurt met aardige mensen. Eenmaal weer thuis kijk ik in de vijver. Ik zie 3 salamanders naar boven komen om lucht te happen. He daar zie ik matthijs, de enige salamander die ik herken door zijn witte buik. Als ik binnen ben drink ik een groot glas water. Lekker denk ik. Ik ernaar uit om morgen weer te lopen.

Switchie Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten