maandag 3 juni 2013

Mijn tweede wandeling                   

                                                                                                                       3-6-2013
30 minuten

Om precies 13:00 stap ik de deur uit. Omdat het buiten niet koud is, heb ik besloten alleen mijn vest aan te trekken. Ik loop alweer de straat uit richting de gemeentelijke vijver. Als ik er bijna ben zie ik dat ze het gras hebben gemaaid, waar ik niet al te blij mee ben, aangezien ik hooikoorts heb.
Ik ben diep in gedachte en zie in mijn ooghoek een hondje staan. Ik schrik dan ook wakker uit mijn gedachte als dat beest begint te blaffen. De bazin zegt niet eens foei, maar: kom, lopen.
Ik begin steeds meer te genieten van de buitenlucht en loop gestaag door. Daar komt het bruggetje om over de vijver heen te lopen al in zicht. Als ik over de brug ben zie ik aan de zijkant van het water 4 eenden. Drie mannetjes en 1 vrouwtje. Twee van de mannetjes zijn aan het vechten en trekken elkaar bijna alle hals veren eruit. Totdat het vrouwtje er genoeg van heeft en besluit weg te vliegen. De anderen vliegen haar achterna. Die hebben het duidelijk in hun bol denk ik.
Dan zie ik het oorlogsmonument. Een propellor van een vliegtuig. Even denk ik aan hoe het geweest moest zijn in die tijd. Ik krijg er toch de bibbers van.
Ik kijk naar het water, bah wat is die toch smerig. Er zit echt vanalles in het water. Blikjes bier, waterflesjes en andere dingen die niet meer herkenbaar zijn.
Verderop zie ik de bassisschool ''De graankorrel''. Ik zie een springkussen dat op een kasteel lijkt. Als ik dichterbij kom zie ik dat er feest is. Er hangen ballonnen en vlaggen aan het hek. Maar buiten zijn er alleen nog 3 vrouwen die bezig zijn om het spring kussen leeg te laten lopen. Ik loop ondertussen al 25 minuten en begin dorst te krijgen. Tijd om naar huis te gaan vind ik. Onderweg word ik nog ingehaald door een karretje van de gemeente om de struiken te voorzien van een vers laagje gif.
Precies om 13:30 loop ik mijn huis binnen. He he denk ik bij mezelf ook vandaag is mijn rondje gedaan. Morgen is er weer een nieuw avontuur te beleven in de buurt.

Switchie Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten