woensdag 5 juni 2013

Vierde wandeling


18 min

Eingenlijk heb ik geen zin om te lopen. Buiten vind ik het namelijk alweer te warm daarvoor. Dan maar op een andere manier. Ik heb me zomers aangekleed en neem een 1 liter waterfles mee. Die heb ik gevuld met water en ijsklontjes. Toch maar verfrissing mee dan.
Ik loop weer langs de gemeentelijke vijver en de fontein staat aan. Ik vraag me af hoe ze die aan krijgen, omdat er elk jaar een nest ligt met eieren van een meerkoet familie. Door die gedachte begin ik te grinniken.
Op dit pad word er veel met honden gelopen. Ik moet dus uitkijken dat ik niet in hondenpoep loop. Ook al staan er speciale honden afvalbakken om het spul te deponeren, mensen hebben er daar dus letterlijk schijt aan.
Het is woensdag de kinderen van de 3 basisscholen hier in de buurt zijn vrij. Een paar jongens en meisjes van een jaar of 8 rennen elkaar achterna met waterpistolen. Er word een hoop gegild.
Verder op aan de kant van het water zit een jongeman van een jaar of 20 met een hengel in zijn handen. Elke keer verbaas ik me weer dat daar toch iets word gevangen. Het water is smerig en vraag me af hoe daar vissen in kunnen leven. Er zwemmen een paar eenden in het water en alles gaat zijn gangetje.
Ik kom dichterbij een speeltuintje waar ik vroeger weleens ging spelen. Er was toendertijd een heuvel gebouwd met midden in betonnen tunnels. Ik kan me herinneren van vroeger dat ik met de fiets de heuvel op fietste en daarna weer eraf. Totdat het fout ging en plat op me gezicht terecht kwam. Dat was de laatste keer dat ik daar ben gaan spelen.
Ik begin pijn te krijgen en vind dat ik maar weer eens huiswaarts moet. Bijna thuis kom ik mijn buurjongetjes tegen. De middelste van de 3 zonen zit op zo'n tractor met trappers. De oudste heeft een voetbal in zijn handen.  De jongste loopt de stoep op en af. het is erg facinerend schijnbaar want hij ziet me niet eens aanlopen, totdat de oudste mij ziet. Ze groeten me altijd met: Hallo buurvrouw. Ik moet daar elke keer om lachen.
Tja wat moeten ze anders zeggen.
Eenmaal binnen ga ik gelijk zitten. Hehe dat was het weer voor vandaag. Morgen weer een dag.

Switchie Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten